Aanpassingen Review beleid v.a. juni 2017

  • Geplaatst op
  • Door Feed Back Company
  • 0

Aanpassing Review beleid van de Feed Back Company mei / juni 2017

The Feedback Company is sinds 2010 een toonaangevende reviewpartner voor veel ondernemers.
Sinds onze start is er veel veranderd in het internationale reviewlandschap en is reviewen steeds belangrijker en volwassener geworden.

Vrijwel iedereen is het er over eens dat reviews onmisbaar zijn geworden. Zowel customerservice specialisten, webbouwers als marketeers onderkennen het belang van reviews.
Ook de belangrijkste groep binnen het reviewen erkent het belang: De consument.
Meer dan 90 procent van potentiële klanten kijkt inmiddels, voordat ze overgaan tot een aankoop, naar de ervaringen van andere klanten.

Dat de betrouwbaarheid van reviews steeds belangrijker is geworden blijkt uit het onderzoek dat de ACM (Autoriteit Consument & Markt) in juni 2016 is gestart. Dit marktbrede onderzoek is inmiddels zo goed als afgerond en de uitkomst zal volgende week worden gepubliceerd.
The Feedback Company heeft gedurende het onderzoek samengewerkt met de ACM omdat we overtuigd zijn dat onze reviewtool zo betrouwbaar en transparant mogelijk moet zijn.

Daarom is besloten om een aantal aanpassingen door te voeren om onze reviews nog meer waarde te geven zodat we de hoogste betrouwbaarheid kunnen waarborgen.
Op woensdag 3 mei aanstaande worden de volgende 4 wijzigingen doorgevoerd voor iedere klant:

  • Nieuw on-hold termijn. 5 werkdagen.
    Levertijden worden sneller, webshops reageren steeds sneller, er zijn nieuwe mogelijkheden om snel met een consument in contact te komen zoals Whatsapp, chat en social media.
    De huidige on-hold termijn van 14 dagen is niet meer van nu.
    We willen iedereen de mogelijkheid bieden om eerst te reageren voor een kritische review online komt, want er kan altijd iets mis gaan.
  • Reviews worden getoond op publicatiedatum.
    Om een eerlijker beeld te geven aan consumenten hebben we besloten om reviews niet langer op datum van schrijven te tonen maar van publicatie.
    Dat betekent dat een kritische review na de on-hold periode direct bovenaan in het overzicht komt. Deze kan niet langer worden weggedrukt door de vele positieve ervaringen die verzamelt worden.
    Wees niet bang dat consumenten weglopen, een webshop met kritische reviews wordt betrouwbaarder gezien dan webshops met alleen positieve ervaringen.
  • Kenmerk bij een herziening van een review.
    Wanneer er een kritische review is geschreven en deze door de consument is aangepast zal dit visueel worden weergegeven op de referentiepagina. Op die manier kan een potentiële klant zien dat er actief wordt gehandeld door de verkoper als er een keer iets misgaat.
  • Nieuwe rating-schaal.
    Het wordt mogelijk om halve sterren te geven. We tonen de behaalde score al jaren op een schaal van 10 punten, het is daarom voor ons een logische stap om de reviewscores te voorzien van halve sterren. Hiermee wordt het voor een consument mogelijk om een 4,5 (of 9) te geven. Duidelijker voor de consument en specifieker voor de verkoper.
  • De knop ‘schrijf beoordeling’ voor alle gebruikers AAN.
    Deze wijziging zat er al langer aan te komen en wordt nu uitgevoerd. Op elke referentiepagina zal de knop om een spontaan een beoordeling te schrijven worden getoond. Meer dan 90% van onze klanten biedt deze optie al en de ervaring leert dat angst voor misbruik niet terecht is. Door de extra verplichte verificatiestap voorkomen we dat gebruikers zomaar een review schrijven.
    Consumenten hebben meer vertrouwen in een winkel waarbij de reviewoptie zo open mogelijk is.

De eerste week van juni worden de volgende wijzigingen doorgevoerd:

  • Overzicht van alle behaalde scores op referentiepagina.
    Op de overzichtspagina verschijnt een duidelijk overzicht waar de consument snel kan zien hoe de behaalde score is opgebouwd. Per hele ster zal er worden getoond hoeveel reviews er met die score zijn behaald.
    Dit geeft consumenten zeer snel een transparant beeld van alle reviews.
  • Interactie vereist i.p.v. aankoop.
    Tot op heden was een aankoop verplicht voordat een consument een review mocht schrijven. Om tot een volwassen en transparant beeld te komen wijzigen we dit per direct.
    Een interactie zal er nog steeds moeten zijn, maar als een consument niet tot aankoop overgaat omdat deze niet correct is behandeld dan vinden wij dat deze dat ook moet kunnen uiten.

Al met al flinke veranderingen die ervoor moeten zorgen dat een consument nooit meer twijfelt als deze reviews van The Feedback Company ziet staan.
Zijn er onduidelijkheden, vragen of wil je je mening kwijt?  Mail ons op support@feedbackcompany.com of bel ons op 085-2736320

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »